Köpvillkor

FÖRETAGSINFORMATION

Företagsnamn: Doggy AB
Organisationsnummer: 556055-5129
Momsregistreringsnummer: SE506055512901  

Kontaktuppgifter 

Postadress:
Doggy AB
Doggyvägen 1
44784 Vårgårda

Telefonnummer: 0322-617800

Epost: info@doggy.se

PRODUKTINFORMATION OCH PRIS

Produktinformation
Innehållet i produkterna framgår på respektive produktsida.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter.

Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto-och fraktkostnader.

FÖRSÄLJNINGS-OCH LEVERANSVILLKOR

Ta emot en order

En order som läggs på någon av Doggy ABs hemsidor hanteras av en tredjepartslogistiker (Börjes Logistik & Spedition AB) som plockar, packar och skickar ut ordern till kund med Postnord. All information hanteras i enlighet med Doggy ABs integritetspolicy.

Leverans

Vanligtvis kommer varan skickas från vår logistikpartner senast 7 arbetsdagar efter att ordern mottagits. Om varan inte finns i lager kommer Doggy AB meddela dig via epost eller telefon.

Frakt

Vi skickar din vara som varubrev med Postnord. Kostnader förenade med frakten är inkluderade i det totala priset du betalade vid beställning.

Betalning

Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss till kunden.

Personupplysningar

Doggy AB behandlar persondata i enlighet GDPR. Läs mer om hur Doggy AB behandlar dina uppgifter genom att läsa vår integritetspolicy här.

Kortinformation

När du handlar hos Doggy AB behandlas betalningen av Stripe Payments som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk.

Säkerhet

Hela sidan är krypterad SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.

RUTINER FÖR RETURER AV VAROR

Avbeställning

Om du önskar att avbeställa en vara så maila Doggy ABs logistikpartner Börjes Logistik & Spedition AB på kundtjanst@borjes.com och beskriv ditt ärende.

Reklamation

Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela Doggy AB skriftligen eller muntligen om felet på info@doggy.se eller 0322-617800. Doggy AB kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Om du vill ångra köpet så meddelar du kundtjanst@borjes.com för vidare instruktioner hur du returnerar varan. Returnerar du varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det du har betalat för varan. Kunden bekostar själv returfrakt.

Returfrakten

Kunden bekostar själv returfrakten till vårt logistikpartners lager. För att påbörja retur vänligen meddela kundtjanst@borjes.com för vidare instruktioner.

Garanti

Vi vill ju så klart att alla ska tycka om våra produkter lika mycket som hundarna och katterna i Vårgårda gör. Därför har vi en smakgaranti. Om någon av våra produkter inte uppfyller dina och din hund eller katts förväntningar får du helt enkelt pengarna tillbaka.
Hör av dig till info@doggy.se så hjälper vi dig.